Het bestuur:

De directeur van onze school heet Ruud van Lier. Hij regelt alle zaken binnen en rondom de school. Hij zorg er voor dat alles goed verloopt. Hierbij kunt u bijvoorbeeld denken aan de financiën.  Wij hebben bij ons op school ook ondersteuningsleerkrachten. Hier kunnen leerlingen terecht die extra zorg nodig hebben. Hierover leest u meer bij het ondersteuningsprofiel. Bij ons op school hebben we voor iedere klas een leraar. Wij tellen 8 leerkrachten. Ook hebben we 4 onderwijsassistenten, 4 ondersteuningsleraren en een conciërge op onze school. Ook hebben wij voor elke bouw (onderbouw,middenbouw en bovenbouw) een zorgcoach. Wilt u weten wie dit zijn? Kijk dan even bij het team. Het MR staat voor medezeggenschap raad. Hier zitten zowel leerkrachten in als ouders. Ouders hebben hier ook inspraak in.

 

Wat doen wij allemaal in het MR?

In het MR hebben we verschillende taken. Als ouder beslis je mee als taken in en rondom de school. De MR heeft een adviserende, maar ook een beslissende rol in beleidszaken. Ouders kunnen zaken bespreken. Soms bezoekt onze directeur de vergaderingen van de MR. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er problemen met individuele leerlingen of leerkrachten worden besproken, maar je kunt zaken waar je je zorgen over maakt wel op de agenda laten zetten.

Voorbeelden van zaken die besproken worden:

  • Vaststelling van de onderwijstijd
  • Vaststelling van de schoolgids
  • De wijze waarop invulling wordt gegeven aan de tussen schoolse opvang en de lunch
  • Vaststelling of wijzing schoolreglement
  • Verkeersveiligheid rond de school
  • Invulling van schoolreisje
  • De hoeveelheid huiswerk van de leerlingen
  • Omgaan met pestgedrag
  • Schooltijden

Je zit in de MR namens de ouders van de school. En het is van belang om te weten wat er onder ouders speelt.  De MR kan zelfstandig en zonder verder overleg verder adviseren over het instemmen met voorstellen van het schoolbestuur.

Heb je interesse? Waag je kans! De school is altijd blij me mensen die op een positieve en kritische manier willen meedenken aan de zaken in en rondom de school.