Zorgstructuur

Van signaal naar handeling.

Wanneer wij merken dat uw kind gedrag vertoont wat hij normaal niet vertoont, of als wij merken dat uw kind uitvalt tijdens de toetsen van het leerlingvolgsysteem noemen wij dit een signaal. Nadat wij dit signaal hebben gekregen van de leerkracht, komt er een gesprek met de ouders en de leerkracht. Daarna kijken we welke zorgcoach er voor uw kind toegewezen wordt. Hier wordt dan besproken wat de volgende stap van handelen is. De zorgcoaches die we bij ons hebben rondlopen zijn: Elke van Rooij voor de onderbouw, Esmee Barten voor de middenbouw en Evie Segers voor de bovenbouw. Bij ons op school hebben wij verschillende onderwijsassistenten en gespecialiseerde leerkrachten rondlopen. Een van hen krijgt dan de taak om de leerling te observeren. Het doel van de observatie wordt dan besproken tijdens het gesprek met de ouders en de zorgcoach. Nadat de observatie heeft plaats gevonden, nodigen wij de ouders opnieuw uit. Tijdens dit gesprek wordt de observatie besproken. Er wordt een plan van aanpak gemaakt met de ouders en de zorgcoach. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat uw kind 2 uur per week naar een gespecialiseerde leerkracht gaat. We maken dan de beslissing of uw kind op onze school kan blijven, of dat het beter is dat uw kind naar het speciaal onderwijs gaat.

Maak jouw eigen website met JouwWeb